Virtuelt Juleløp arrangeres av Norges Bedriftsidrettsforbund
Postet av IdrettenOnline den 18. Des 2020
I dag (18.12.20) åpnet Norges Bedriftsidrettsforbund påmeldingen for deltakelse på Bedriftsidrettens virtuelle juleløp. Deltakelse er gratis og åpent for alle som vil være litt aktive i jula :)
Her er det om å gjøre å bevege seg lengst i perioden 18 desember til 4 januar. Aktivitet registreres ved å bruke IdrettenOnline appen, Strava eller med Polar. Valgene og instruksjonene for oppkoblingen får du etter at du har meldt deg på løpet ved å klikke her
Om kampanjen:
I Bedriftsidrettens Virtuelle Juleløp kan du selv velge om målet ditt skal være å fullføre 40, 80 eller 160 kilometer i løpet av perioden 18. desember - 4. januar. Du er nå påmeldt utfordringen hvor målsetningen er 40 kilometer. Dersom du velger å ha 80 eller 160 kilometer som mål, må du aktiv melde deg på utfordringene under.
40 kilometer
En målsetning på 40 km passer for deg som går eller løper i snitt ca. 30 minutter daglig. Eller for deg som lenge har hatt lyst til å komme i gang med å løpe/jogge. For å hjelpe deg i gang har vi satt sammen et løpsopplegg som viser hvordan du nå målet ditt. Husk å starte rolig og å lytte til kroppen. Vi anbefaler også å trene styrke parallelt med løpingen, det vil bidra
til å forebygge skader. Tips til løpsrelatert styrketrening finner du her.
Bli med på utfordringen om å løpe 40 km
80 kilometer
80 km passer deg som er noe mer kjent med løping og som har lyst til å utfordres på å løpe i snitt ca 5 km pr dag eller 10 km annen hver dag. Er du en aktiv mosjonist er dette distansen for deg. Se vårt forslag til løpsopplegg her.
Bli med på utfordringen om å løpe 80 km
160 kilometer
160 km er for deg som er aktiv løper og kjenner godt til eget løpsnivå. Distansen krever i snitt ca. 10 km løping daglig. Her anbefales det å dele opp på kortere turer og rolige langturer på ca. 20 km for variasjon. se vårt forslag til løpsopplegg her.
Medlemsadmin
Postet av IdrettenOnline den 7. Apr 2020
IdrettenOnline er en av få aktører som har fått en godkjent integrasjon mot NIFs medlemsdatabase. Dette betyr at klubben benytter seg av sin IdrettenOnline medlemsportal for å legge til og fjerne medlemmer samt sende ut medlemskontingent og treningsavgift.
For å hjelpe dere i gang har vi laget et par hjelpevideoer som vi anbefaler dere å se. Vi tilbyr også helt gratis opplæring over telefon og skjermdeling for de som ønsker litt ekstra hjelp til å komme i gang.
Klikk her for å booke en opplæringstime
Hjelpevideo: Introduksjon til medlemsadministrasjon
Hjelpevideo: Avgifter
Opprette arrangement
Postet av IdrettenOnline den 3. Apr 2020
Her vil du få en rask innføring i hvordan du oppretter et arrangement uten påmelding. Men du kan også aktivere både påmelding og billettsalg.
Det finnes flere metoder å starte oppsett av et arrangement, under går vi gjennom to:
1. Hvordan opprette arrangement
Det enkleste er å trykke på (1) pennsymbolet og deretter (2) "Nytt arrangement". Gjør du dette fra utenfor kontrollpanelet vil du finne dette under skiftenøkkelen.
2. Oppsett av arrangement
Neste side vil da se ut som på bildet under:
(1) Arrangør: I dette punktet har du mulighet for å velge hvem som skal stå som arrangør av arrangementet det vanligste er å velge Klubben/bedriften som arrangør for arrangementet. Det er viktig å velge korrekt arrangør om du benytter deg av eller planlegger å benytte deg av vår kalender eller arrangement widget. Dette er fordi disse widgetene henter innhold fra kategorien arrangør. Dette vi i praksis si at om du oppretter arrangementet med din egne personlige konto vil ikke arrangementer dukke opp i klubb-kalender eller på hjemmesiden.
(2) Navn på aktivitet: Her navngir du aktiviteten din, for eksempel "Tinecup 19.08.2020". Gi arrangementet ditt ett enkelt navn som tydelig beskriver hva som skal foregå.
(3) Fra/til: I dette feltet velger du start/slutt tidspunkt for aktiviteten din. Vi har mulighet for å legge inn påmeldingsfristen senere om vi skal opprette et arrangement hvor påmelding er involvert.
(4) Kategori: Her har du mulighet for å velge kategori, i de fleste tilfeller blir dette feltet ignorert da det kun hjelper de som bruker arrangement sorterings widgeten vår (se denne linken for eksempel på kategorier i bruk: Demonstrasjon av kategorier) om du jobber med en større klubb med mange grener kan det være lurt å kategorisere.
(5) Beskrivelse: I dette feltet skriver du informasjon om ditt arrangement. Du har også mulighet for å laste opp bilder, linker, videoer og PDFer her.
(6) Adresse: I adressefeltet legger du inn adressen til der arrangementet skal foregå, det er fullt mulig å ikke legge inn noe her, men om du legger det inn vil det komme en veibeskrivelse fra googlemaps på arrangementet ditt.
(7) Opprett arrangement: Når du har fylt inn all nødvendig informasjon trykker du på "Opprett arrangement".
3. Legg til bilde
Her har du mulighet for å laste opp et header bilde til arrangementet ditt, dette anbefales det å gjøre, men det er ikke nødvendig for å opprette arrangementet. Om du ikke ønsker å laste opp et bilde kan du trykke på (1) "Hopp over".
Om du derimot ønsker å laste opp et bilde til arrangementet kan du trykke på (2) velg fil...
Når du har valgt fil og er fornøyd med plasseringen kan du trykke på (3) "lagre og forsett"
4. Velg påmeldingstype
Når du har trykket på enten "lagre og fortsett" eller "hopp over" blir du ledet videre til neste vindu hvor du får mulighet til å velge påmeldingstype. Om du ønsker å opprette et arrangement med påmelding og betaling vennligst velg dette og gå videre.
Vi trykker ganske enkelt på (1) "Velg påmeldingstype". (2) nei ingen påmelding og deretter (3) Neste.
5. Det ferdige resultatet
Siden du nå kommer på vil være det ferdige resultatet av arrangementet du har opprettet.
Vi har på denne siden et tannhjul hvor vi kan gjøre endringer og vi skal forklare noen av punktene:
(1) Du trykker på tannhjulet for å åpne menyen
(2) Ønsker du å vise arrangementet på noen av sidene dine? da trykker du på "(2) publiser til side".
(3) Ønsker du å gjøre endringer på arrangementet? da trykker du på "(3) endre"
(4) Ønsker du å gjøre dette til et arrangement med påmelding? Da trykker du på "(4) Aktiver Online påmelding". Ønsker du en utdypning på hvordan denne modulen må du gjerne ta kontakt med oss så hjelper vi deg :)
Hvordan skrive en artikkel
Postet av IdrettenOnline den 26. Mar 2020
Som en del av din IdrettenOnline medlemsportal har klubben mulighet til å legge ut nyheter for å kommunisere med deres medlemmer.
Artikler kan skrives både på medlemsportalen på web og i IdrettenOnline appen. I denne artikkelen vil vi beskrive hvordan du kan gjøre dette på web.
For å skrive et nytt innlegg må du først være innlogget som administrator. Deretter klikker du på skiftenøkkelen øverst i høyre hjørne og velger "Nytt innlegg". Dersom du er i kontrollpanelet klikker du først på penn-ikonet før du velger "Nytt innlegg".
Her får du en del valg:
- Forfatter: Vil endre personen listet som forfatter av artikkelen. Her kan du normalt velge deg selv eller klubben.
- Tittel: Feltet er naturlig nok tittelen på artikkelen og vil vises i nyhetsboksene, så vel som over artikkelen din.
- Ditt blogginnlegg: Her skal du skrive artikkelen din. Legg merke til alle knappene over tekstfeltet. Disse bruker du til å formatere tekst, samt legge inn bilder/tabeller/lenker etc.
- Valgene du kan gjøre i fanene under (Ingress/Kategori/Kommentarer/FotballData/Publiseringsdato/Lesetilganger/SEO) er alle innstillinger spesifikke for nettopp denne artikkelen og trer i kraft bare når du publiserer artikkelen.
Tips:
Legg til et bilde i artikkelen din så vil det hentes ut og vises av artikkelboksene dine når du har publisert artikkelen, merk også at ved flere bilder (eller emojies fra telefon) vil alltid det øverste bildet være det som vises på din forside/nyhetside/etc.
Klikk Forhåndsvis for å gå videre til forhåndsvisningen av artikkelen din, samt publiseringvalg.
Forhåndsvisning
Her kan du se hvordan din artikkel vil se ut. Under forhåndsvisningen har du en seksjon som heter "Publiser til". Denne bruker du for å velge hvor artikkelen skal publiseres.
Du har også anledning til å overstyre bilde som representerer artikkelen og velge et selv før du publiserer såvel som å skrive en egendefinert ingress.
Nyhetsbrev
Som administrator kan du også sende artikkelen som nyhetsbrev til dine medlemmer. Helt nederst på forhåndsvisningen kan du krysse av for hvilke grupper som skal motta denne artikkelen som en e-post/nyhetsbrev. Gruppene kan du sette opp i medlemsadministrasjonen.
Når du er klar til å publisere klikker du Publiser.